Producătorii auto au motive de bucurie: ce arată cele mai noi date despre vânzări

de: Andrei Tilimpea
01 11. 2022

Genesis, Cupra, Polestar și Rolls-Royce au avut și ele salturi mari, în timp ce două mărci au fost sub piață, dar au înregistrat totuși creșteri de volum.

Genesis, BYD, Bugatti și Cupra au înregistrat câștiguri de trei cifre în vânzări în septembrie. Între timp, Polestar, Maserati, MG, Rolls-Royce, Porsche și Mercedes-Benz au fost printre cele 25 de mărci care au înregistrat creșteri procentuale de două cifre pe o piață europeană generală care a crescut cu 8%.

Marca de lux Genesis a Hyundai Group a crescut cu aproape 700%, la 382 de înmatriculări, comparativ cu doar 48 în septembrie 2021, când tocmai intra pe piață.

BYD din China, care a debutat cu mai multe modele la Salonul auto de la Paris din această lună, a crescut vânzările cu peste 200% față de o bază scăzută anul trecut, condusă de SUV-ul Tang cu șapte locuri.

Sucursala Cupra a Grupului Volkswagen a crescut cu 131 la sută, ajutată de cererea puternică pentru compactul electric Born, care a reprezentat 3.520 de vânzări, față de 2.879 în august. De asemenea, vânzările pentru Cupra Formentor aproape s-au dublat la 10.124 în septembrie, potrivit cifrelor cercetătorului de piață Dataforce.

Filiala Volvo Cars, Polestar, a crescut vânzările cu 95% la cerere pentru Polestar 2, care a fost mașina premium de dimensiuni medii numărul 5 din Europa – înaintea vânzărilor combinate de la Volvo S60 și V60 – după nouă luni.

O lună bună pentru producători

Maserati a crescut vânzările cu 81 la sută, la 779, dintre care noul SUV mediu premium Grecale a reprezentat 63 la sută din volumul mărcii de lux Stellantis.

Rolls-Royce a crescut vânzările cu 71%, la 128, dintre care SUV-ul ultralux Cullinan a reprezentat 63% din volumul subsidiarei BMW Group, conform cifrelor Dataforce.

MG a crescut vânzările cu 75 la sută, până la 14.020. Acest lucru a fost determinat de cererea puternică pentru break-ul compact MG 5.

Vânzările Porsche au crescut cu 48% din cauza cererii puternice pentru 911, care a înregistrat o creștere de 49% la 1.682 de unități.

Mercedes a crescut cu 43% din cauza cererii puternice pentru Mercedes Clasa C, care a reprezentat 6.884 vânzări în septembrie, față de 2.256 în aceeași lună a anului trecut.

De asemenea, printre mărcile care au înregistrat câștiguri în cursul lunii s-au numărat Skoda (+40 la sută), Mini (+33 la sută), Ford (+30 la sută), Audi (+27 la sută) și Tesla (+23 la sută), potrivit Dataforce.

Mărcile care au înregistrat câștiguri, dar au fost sub media pieței au fost Volvo (+5,9 la sută) și Citroen (+2,1 la sută).